کتابخانه مرکزی شهر نخجوان میزبان بحث و گفتگو درباره «گلستان» سعدی شیرازی از فهرست «کتاب هایی که باید خواند» شد.

کتابخانه مرکزی شهر نخجوان میزبان بحث و گفتگو درباره «گلستان» سعدی شیرازی از فهرست «کتاب هایی که باید خواند» شد. مینایه نبی سوی مدیر کتابخانه مرکزی شهر نخجوان ضمن سخنرانی خود گفت: سعدی شیرازی استاد بزرگ کلام که جایگاه ویژه ای در گنجینه فرهنگی مردم جهان و شرق دارد، صدها سال می باشد که توصیه های مفیدی به خوانندگان می دهد و افکار انسانی، احساسات شریف را القا می کند.

https://img.nuhcixan.az/news/2022/01/photo_58131.jpg?v=MjAyMi0wMS0xMiAxODo1MjozNw==

آثار سعدی شیرازی بیش از 800 سال است که رواج گسترده ای دارد و میلیون ها انسان را به پاکی اخلاق، مهربانی و راه عدالت فرا می خواند. از این منظر، اضافه شدن اثر «گلستان» او در فهرست کتاب‌هایی که باید در نخجوان خوانده شود، حائز اهمیت است.

دکتر کمال جمال اف استاد دانشگاه تربیت معلمین نخجوان درباره نظرات آموزش اخلاقی سعدی شیرازی صحبت کرد.

در این مراسم دکتر رامیز قاسم اف رئیس بخش نقد ادبی موسسه هنر، زبان و ادبیات آکادمی ملی علوم آذربایجان شعبه نخجوان گفت که «گلستان» سعدی شیرازی که در فهرست کتاب‌های خواندنی نخجوان قرار دارد، حاوی اندیشه‌هایی است که ویژگی‌های اخلاقی و معنوی حکمت شرقی را ارتقا می‌دهد. از این نظر، این اثر به عنوان نمونه ای تربیتی از رشد نسل جوان با ویژگی های اخلاقی والایی توجه را به خود جلب می کند.

دلبر رمضانوا کتابدار ارشد اداره تألیف و حسابداری با موضوع «در پرتو حکمت سعدی شیرازی» سخنرانی کرد.

در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/58131-naxcivan-seher-merkezi-kitabxanasinda-sedi-sirazinin-gulustan-eserinin-muzakiresi-kecirilib

کد خبر 10533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =